Pierwszy elektryczny Opel Corsa – Corsa-e – przegląd informacji

utworzone przez | Gru 1, 2019 | Samochody | 0 komentarzy

}
Czas czytania: 2 minut(y)
Prezent - jazda po torze - Devil-Cars

Moi drodzy!
Jako dumny kierowca „Wyścigówki”, czyli jak wiecie Opla Corsy C (3 generacja), muszę koniecznie przekazać Wam wiadomość o tym, że firma Opel wprowadziła w ramach 6 generacji Corsy samochód w wersji elektrycznej! Przed Wami debiutuje Opel Corsa-e!

Parametry

Producent samochodu reklamuje go, chwaląc jego zasięg jazdy na jednym ładowaniu akumulatora, który wynosi ok. 330 km (zgodnie z wynikami cyklu WLTP – czyli procedurą testów pojazdów).

Moc silnika elektrycznego Corsy-e to 100 kW/136 KM, jego maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, a pojemność akumulatora to 50 kWh[1]. Emisja CO2 wynosi oczywiście 0 g/km[2].

Prędkość maksymalna tego elektryka to 150 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km osiągane jest w 8,1 s. Ładowanie akumulatora do 100% ze standardowego gniazdka 1,8 kW to ok. 28 godzin. Natomiast naładowanie go do 80% w stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje tylko ok. 30 min.[3]!

Wersje Corsy-e

Sprzedaż elektrycznego Opla Corsy F rozpoczęła się w połowie roku 2019, natomiast samochody trafią do polskich salonów w marcu 2020 r.[4]. Zgodnie z rokiem produkcji 2020 Corsa-e sprzedawana będzie w dwóch wersjach: Elegance (cena katalogowa: 130 390 zł) i Edition (cena katalogowa: 124 490 zł – wskazaną cenę można obniżyć nawet o prawie 37 500 zł! (o tym jak uzyskać takie dofinansowanie możecie przeczytać tutaj). Obie wersje są w sprzedaży z pakietem Dobrej Widoczności i pakietem NCAP w standardzie[5].

Pakiet Dobrej Widoczności[6] zawiera:

– światłoczułe lusterko wewnętrzne,

– czujnik deszczu,

– automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym),

W Pakiecie NCAP[7] znajduje się:

– układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości,

– zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów oraz automatycznego hamowania przy niskich prędkościach,

– system wykrywania zmęczenia kierowcy.

 

 Corsa F oferowana jest tylko w wersji 5 drzwiowej. W porównaniu do poprzedniej generacji jej wymiary zmieniły się następująco:

– długość zwiększyła się o 4 cm, do 4,06 m,

– wysokość zmalała o 4,8 cm, do ok. 1,43 m,

– waga zmniejszyła się o ok. 100 kg[8].

Porównując do mojej Wyścigówki, czyli 3 generacji Corsy, długość Corsy elektrycznej zwiększyła się o nieco ponad 2 cm (moja Corsa ma 3,817 m długości), a wysokość zmalała o 1 cm[9].

Więcej informacji o nowym Oplu Corsie-e możecie przeczytać na stronie Marki Opel.

źródła, z których korzystałam:
[1] https://www.opel.pl/o-oplu/aktualnosci/2019-05-23-w-pelni-elektryczna-corsa-e.html

[2] https://www.opel.pl/samochody/corsa-f/naped-elektryczny.html

[3] Cennik nowego Opla Corsy-e rok produkcji 2020, rok modelowy 2020, nr 02/2019 z dnia 18 listopada 2019

[4] https://dixi-car.pl/nowy-opel-corsa-f.htm

[5] Cennik nowego Opla Corsy-e rok produkcji 2020, rok modelowy 2020, nr 02/2019 z dnia 18 listopada 2019

[6] Jak wyżej.

[7] Jak wyżej.

[8] https://dixi-car.pl/nowy-opel-corsa-f.htm


[9] https://dixi-car.pl/pytanie-techniczne.htm

I co powiedzie na „Wyścigówkę” w elektrycznej wersji? Jesteście ECO czy raczej uważacie, że auto bez zapachu benzyny i dźwięku wydechu to nie auto? Piszcie poniżej, co myślicie na ten temat.

 

Najnowsze wpisy

Podobne posty

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Szybki kontakt

7 + 9 =

Pin It on Pinterest

Share This