}
Czas czytania: 3 minut(y)

Jak pozbyłam się wykwitu rdzy w Corsie w trzech krokach

wrz 29, 2020 | Porady | 0 komentarzy

Prezent - jazda po torze - Devil-Cars

Znacie już trochę moją Corsę. Mówiłam już o zaletach i wadach, a także moich perypetiach z wymianą koła czy manetki kierunkowskazów. Wiecie zatem, że Wyścigówka nie jest już młodym autem. I wiecie co? Niestety zaczyna się do niej dobierać – jak to mawia Kickster – “ruda szmata” (w sensie korozjasmile). Także niestety, na progu pojawił się wykwit rdzy. Na szczęście nie był zbyt duży, ale istniało ryzyko, że z czasem mógłby się powiększyć. Dlatego najlepszym posunięciem dla mnie było jak najszybciej usunąć wykwit rdzy i zabezpieczyć blachę przed korozją.

Miałam szczęście, że rdza nie “zjadła” jeszcze metalu na wylot, tylko pojawiła się na powierzchni blachy, więc miałam jeszcze szansę na samodzielną walkę z rdzą. Ważna uwaga: Progi, w przypadku, gdy są przerdzewiałe powinny być naprawiane w profesjonalnym warsztacie, a nie metodą domową! Są one elementami nośnymi konstrukcji samochodu, a korzystanie z auta o jakichkolwiek osłabionych elementach konstrukcyjnych jest niebezpieczne!

To tyle słów wstępu. Poniżej opiszę Wam, jak poradziłam sobie z takim powierzchniowym wykwitem korozji.

Czym usunąć rdzę z nadwozia?

W naszym przypadku najpierw poszedł w ruch papier ścierny, aby zedrzeć warstwę rdzy aż do samej blachy. Można to oczywiście zrobić ręcznie, natomiast mój mąż, który tym razem wcielił się w rolę mechanika użył ręcznej mini multiszlifierki z nasadką zakończoną papierem ściernym (polecam używać jej w okularach ochronnych). Drobna wskazówka: przy przycieraniu dobrze jest być precyzyjnym, żeby nie porysować powierzchni, które są w dobrym stanie. Na zdjęciu zobaczycie, że nie zdjęliśmy plastikowych listew. Ale biorąc pod uwagę wiek Wyścigówki obawialiśmy się, że plastik mógł już skruszeć i zaczepy mogłyby pęknąć przy próbie odpięcia. Dlatego musieliśmy szczególnie uważać, żeby ich nie zniszczyć.

usuwanie korozji za pomocą multiszlifierki

 

Przygotowanie przeszlifowanej powierzchni blacharki pod impregnację

Aby przejść do zabezpieczenia skorodowanej powierzchni należy ją najpierw oczyścić i odtłuścić. Do tego celu posłużył nam rozcieńczalnik. Następnie obszar dookoła okleiliśmy taśmą papierową (taką jak do zabezpieczenia przestrzeni przy malowaniu ścian) i papierem, żeby przy dalszych pracach nie zanieczyścić dobrego lakieru.

rozpuszczalnik służący oczyszczeniu powierzchni
zabezpieczenie okolicy skorodowanego elementu papierem
 

Impregnacja powierzchni

Aby zabezpieczyć próg Corsy przed ponownym pojawieniem się rdzy zastosowaliśmy antykorozyjny podkład epoksydowy. Korzystaliśmy z produktu w spray’u. Gdy warstwa podkładowa przeschła nałożyliśmy środek do ochrony karoserii.Ostatnim etapem prac po impregnacji jest polakierowanie zabezpieczonego fragmentu elementu.W poradnikach możecie przeczytać, np. tu, aby pomiędzy poszczególnymi etapami prac zmatowić ponownie powierzchnię papierem ściernym. My pominęliśmy ten etap. Czy zrobiliśmy dobrze, okaże się zapewne po jakimś czasie użytkowania samochodu. 

zabezpieczenie podkładem epoksydowym
element pomalowany środkiem do ochrony karoserii
efekt końcowy usuwania korozji, przed lakierowaniem

Podsumowanie

No cóż Kochani, mam nadzieję, że wykonana przez mojego męża praca pozwoli mi cieszyć się jak najdłużej progami w dobrym stanie. I Wyścigówka będzie mogła mi służyć jak najdłużej.

Powyższy opis zamieściłam, aby pokazać Wam, że można zahamować rozwój korozji w nadwoziu samochodu. Mam nadzieję, że wpis był dla Was ciekawy. Jak wiecie, nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki samochodowej, dlatego nie traktujcie moich wpisów jak wyroczni, mają one charaktery wyłącznie rozrywkowy. Po porady zgłaszajcie się zawsze do profesjonalnego mechanika czy serwisanta.

 

P.S. Podziękowania dla mężulka za pomoc:*

Jestem bardzo ciekawa, co myślicie na temat przeprowadzonego przez nas usuwania wykwitu rdzy? Uważacie, że zrobiliśmy ją dobrze, czy może macie dla nas jakieś dobre rady, w razie gdybyśmy musieli jeszcze kiedyś walczyć z korozją?

Napiszcie koniecznie w komentarzach, buziaki!

Najnowsze wpisy

Podobne posty

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szybki kontakt

5 + 10 =

Pin It on Pinterest

Share This